Translate

sobota, 16 listopada 2013

AKB48

AKB48 - czyli zespół idolek japończyków

2012-06-16 19:32

Pomyślałam, że warto byłoby wspomnieć o jednym, szczególnym, charakterystycznym zespole idolek japończyków - jest nim AKB48. Zespół składa się z grup: A, K i B a łącznie dziewcząt jest aż 48! Stąd nazwa - AKB48. Dziewczęta te budzą we mnie jak i pewnie w innych szczególny podziw. Przecież nieraz widzimy jak to strasznie ciężko dostać się jednej osobie na szczyt, niektóre zespoły rozpadają się, bo w show biznesie nie ma akurat miejsca na tą jedną osobę, bo publiczność teraz woli solowych artystów itp.


Wtedy, kiedy zobaczyłam teledysk (mój pierwszy z tej grupy) pt. "Namida suprise" (pol. niespodziankowe łzy), który wydał się po prostu japońską, super słodką wersją "happy birtday" byłam w szoku. Akcja rozgrywa się w szkole, koleżanki postanawiiają zrobić solenizantce niespodziankę, "uprowadzaja" ją, zasłaniają oczy, przebierają się w różne słodkie stroje, dają tort i do tego tańczą, śpiewają   i chyba nie trudno byłoby je utożsamić z jakimś gatunkiem lolit. Wciągająca muzyczka i mega wesoły i słodki rytm sprawiły, że nie mogłam usiedzieć w miejscu i z co najmniej 30 razy wysłuchałam tą piosenkę tego samego wieczoru, w którym go znalazłam.


ich najbardziej znane utwory to m. in:
- Heavy rotation
teledysk przedstawiony w postaci piżamoparty, który bije wszelkie rekordy słodkości, niektórzy uważają nawet, że to przerost formy nad treścią. To chyba najsłodszy teledysk na youtube. Wielu wydaje się on bardzo przesłodzony, ale mimo to na śliczne dziewczyny wszyscy sa gotowi patrzeć, więc licznik się nabija i nabija i nabija.....

- Mayby
wybaczcie mi mi brak stop klatek:(

- Beginner - i tutaj nastapił przełom AKB48! Zwykle w teledyskach grają zawsze jakieś lolity - school lolita, sweet lolita.... a tutaj pokazały pazura co wyszło im na dobre. Beginner stał się ich najlepszych hitem. Wciągający i nieco kiczowaty rytm zmienił się na cos w stylu openingów typu "akcja". Zresztą, tego trzeba wysłuchać, nie da się opisać:
japońskie słówka ciągle przewijają się w naszej głowie, rytm sprawia, że cieżko nam usiedzieć w miejscu - takie są właśnie piosenki AKB48. Po przełomie jakie to dziewczęta zrobiły w piosence Beginner myślałam, że teraz całkowicie zmieni się ich styl, ale okazało się, że szybko powróciły do stylu kawaii na prośbę fanów, jednakże nie oznacza to, że nie możemy ich zobaczyć w poważniejszych teledyskach


Co jeszcze jest charakterystyczne dla AKB48? Na pewno fakt, że zanim pojawi się teledysk są pokazywane różne scenki - wstęp przekraczający nieraz 2 minuty! Za pierwszym razem nie wiedziałam, czy oglądam teledysk, czy może jakiś japoński film.
Słuchaliście kiedyś AKB48? Jeżeli interesujecie się lolitami i innymi kawaii zjawiskami co najmniej jedna piosenka z AKB48 to po prostu obowiązek!

Ale to nie koniec ich sukcesów! Ostatnio na ich kanale pojawiły się nowe reklamy.... ANIME WYPRODUKOWANEGO W OPARCIU O TEN ZESPÓŁ. Co prawda większość fragmentów jest czystą fikcją w oparciu o since fiction (sceny z hologramami, latające dyski na których dziewczyny latają i przysyłają całuski fanom), ich wygląd również został zmieniony, kolorowe włosy, jasna cera, kolorowe oczy...Chyba jedyne co zostało zachowane to piosenki i układy.

Anime to nazwano AKB0048

Wiele osiągnęły, nawet mają własne anime. Ile idolek może  pochwalić sie ekranizacją na ich cześć, a tym bardziej anime, które jest tak oglądane w japonii?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...