Translate

sobota, 16 listopada 2013

O powiększających oczy soczewkach typu circle lens cz. 2

Dzisiaj chciałabym zająć się "pierwszym razem" z soczewkami ponieważ z doświadczenia wiem, że jest on zdecydownie najgorszy i najtrudniejszy - jest on jak jazda na rowerze - z początku wydaje się to trudne ale później lubimy sobie pojeździć.

Ok, zacznijmy od tego, że:

1. Należy ZAWSZE mieć płyn do soczewek! - naprawdę - bez niego ani rusz. Kiedy wreszcie otrzymacie soczewki nie wolno wam ich zakładać na oczy! Rozpakujcie je, DELIKATNIE (zwłaszcza osoby z długimi paznokciami jak ja) umyjcie i dajcie do pojemniczka wypełnionego płynem do soczewek.

2. Miejcie ze sobą krople do oczu - nie są one elementem obowiązkowym, ale oko się męczy i może pojawić się zaczerwienienie lub uczucie suchości. W takich momentach dobrze jest mieć krople do oczu


3. Nie zostawiaj za długo soczewek bez płynu! W przeciwnym razie będą się one kruszyć na skutek tego, że wyschły.

4. upewnij się, że soczewkę zakładasz z dobrej strony! Naprawdę bardzo ważne! Jeśli brzegi soczewki będą delikatnie wywinięte przewróć ją bo jest z złej strony.
 cała soczewka musi być wypukła jak na obrazku. Brzegi mają być skierowane do środka a nie na zewnątrz!

6. Zawsze myj porządnie ręce i bardzo dokładnie je osusz.
Wtedy szybciej założysz soczewkę bo nie będzie się ona do niczego przyklejać. Możesz myć nawet 2 razy 1 przed założeniem pierwszej soczewki, 2 przed założeniem drugiej. Proste ale bardzo ważne. Oko jest delikatne jakikolwiek kontakt z ciałem obcym musi być BEZPIECZNY. Jeśli nie jest może doprowadzić to nawet do ślepoty!

7. Długie paznokcie nie przeszkadzają w nakładaniu soczewek. Wiem, że wiele osób myśli, że długimi paznokciami dziabnie się w oko, ale soczewkę nakłada się opuszkiem a nie paznokciem, jest więc mało prawdopodobne, że zrobicie sobie krzywdę długimi paznokciami, no chyba, że to extremalne tipsiory lub macie wyjątkowego pecha. Ale długie paznokcie mają swoje minusy. Przy czyszczeniu soczewki należy baaardzo uważać. Ja swoją prawą soczewkę zarysowałam i musiałam wyrzucić moje BARBIE EYES bo za bardzo mnie kusiło aby je założyć, ale wiedziałam, że z uszkodzoną soczewką tak długo nie pociągnę. Nawet zakładając ją (bez umycia w płynie) czułam pieczenie co znaczy, że płyn się dostał do wnętrza soczewki i tam mnie raził.

8. Miej futerał. Chyba dodają go do każdego płynu do soczewek i na niektórych aukcjach z soczewkami więc nie jest trudno go zdobyć.

Zakładanie:
Wiele osób radzi, aby palcem wskazującym otworzyć górną powiekę a czwartym dolną i środkowym założyć na oko. Ja jednak tak i umiem i radzę sobie inaczej. Grunt to to, aby rozszerzyć oko i umieścić tam soczewkę.
Nie jest to jednak tak banalne. Soczewka po kontakcie z okiem może się wywijać, nie chcieć założyć no i oczywiącie całkowicie naturalny jest odruch mrugania. Niektórym włożenie soczewki zajmuje 2 minuty, innym nawet pół godziny.
Kiedy nałożysz soczewkę na oko zacznie ono odruchowo mrugać i wyśrodkuje się ona. Przy circle lens raczej nie ma problemu odnośnie umieszczania soczewki w konkretnym punkcie gdyż są one tak duże, że same się ustawiają.

Nie panikuj!!!!!
To BARDZO ważne - kiedy jesteśmy spokojni wszystko nam lepiej wychodzi bo nasze ciało czuje się bezpieczne, jeśli spanikujemy na i na siłę będziemy coś wciskać i wydłubywać z oka możemy się uszkodzić. Jeśli pierwsze podejście nie wyszło odejjdź, przyjdź za pół godziny jak się uspokoisz i znowu spróbój:)

NOSZENIE:
Na początku radzę nosić je przez 3 godziny - oko musi się przyzwyczaić. Następnie zwiększaj dawkę. Zanim pokazałam się w moich soczewkach publicznie minął tydzień.

ŚCIĄGANIE
Spójrz w dół i uszczypnij soczewkę, jeśli nie wyjdzie NIE PANIKUJ, daj sobie na luz, zrób chwilę przewry i spróbuj znowu

Do zobaczenie w następnej części:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...