Translate

sobota, 16 listopada 2013

O powiększających oczy soczewkach typu circle lens cz. 1

Ponieważ pytania odnośnie soczewek powiększających oczy w typie circle lens jest dużo będzie też dużo odpowiedzi.
Jeśeli wszystko wywalę razem ktoś pominie jakiś punkt a tego wolałabym uniknąć. Nie pakuję więc wszystkiego do jednej paki (od tego będzie filmik, do którego dam wam dostęp w ostatniej części). Wolę zrobić tutaj omówienie. To zaczynamy:

1. Czy soczewki circle lens są bezpieczne?
W 90 % są, ALE jeśli jakaś gapa zamawia sobie soczewki i myśli, że każda z nich jest taka sama i na szyta na każde oko to jest w błędzie. Tak samo jak są osoby, które chodzą w rozmiarze S a inne w M tak samo soczewki mają różne rozmiary, średnice, promień krzywizny, uwodnienie...... Moim zdaniem najlepsza będzie wizyta u specjalisty - poproście waszego lekarza rodzinnego o skierowanie do okulisty - okuliście zaś powiedzcie, że chcielibyście mieć odpowiednie wymiary swojego oka aby nie zrobić sobie krzywdy soczewką. 
Wprawdzie takiego typu soczewki mają najczęściej krzywicę 8, 60 - czyli do większości ludzkich oczu dopasują się bez trudu, ale są przypadki gdzie krzywica oka jest kompletnie inna i mogą naprawdę zrobić sobie tym krzywdę.

Kolejną rzeczą jest rozmiar soczewki - są one od 14 do badojże 16 mm. i tu jest prawdziwy cyrk! Ja nie mam dużych oczu, zawsze je miałam małe wybrałam 14,20 mm i akurat trafiłam bo moim zdaniem gdybym zamówiła chociaż ciut większą to najzwyczajniej w świecie nie włożyłabym takiej soczewki do oka (chociaż podobno jak już się oko przyzwyczai to można wziąźć sobie nieco większą) , ale np. moja koleżanka ma dość otwarte oczy - nie są one ani wielkie ani małe ; kiedy przyrównywałyśmy nasze oczy miała ona swoją tęczówkę odrobinkę mniejszą niż ja w soczewkach, aby efekt powiększenia był widoczny zakładam, że odpowiedni dla niej jest 14,5 do 15 mm. Osoby z dużymi i otwartymi oczami mogą moim zdaniem pokusić się na jeszcze większy rozmiar. 
Jak go dobrać - to proste  - przyjrzyj się swoim koleżankom, kolegom i przyrównaj ich oczy do siebie, później spójrz w lustro i jak ci się wydaje - w porównaniu do nich masz oczy małe, średnie, czy wielkie? Ale oczy to nie wszystko bo są tz. proporcje twarzy. Ktoś np, może mieć małe oczka, ale taką buzię, gdzie wydają się one duże. Myślę, że możnaby pokusić się na pomiar zwyczajną linijką w sensie delikatnie przykładamy miarkę (nie dotykamy nią gałki ocznej!) i sprawdzamy ile to mm ma nasza tęczówka. Przykładowo - moje wynosi w normalnym świetle 11 mm, a w ostrym 12 mm. Zamówiłam sb soczewkę 14,20mm i to już jest chyba maximum. Ale są osoby, które będą mieć tęczówkę 14 mm i one powinny dla efektu powiększenia oczu zamówić sobie większą. 
Oczywiście jeżeli chodzi o bezpieczeństwo rolę tu ogrywa odpowiednia higiena i fatk, czy nie mamy alergi na płyn do soczewek lub materiał, z którego wykonano soczewki. Zbyt małe uwodnienie może prowadzić do szybszego męczenia się oka.


2. Czy soczewki mogą zmienić kolor oka lub się do niego podasować?
Jasne! Zależy co się wybierze. Dla osób chcących zasłonić swoją naturalna berwę oka i zmienić ją na inną odpowiednie będą soczewki typu sunflower lub inne o podobnej grafice:

Jak widzicie pięknie zmieniają nawet extremalnie ciemne oko.

Jeżeli zależy wam jedynie na efekcie naturalnego powiększenia polecam soczewki typu BARBIE EYES. Są one nadrukowane barwnikiem jedynie po brzegach co sprafia, że efekt przejścia kolorów jest w miarę naturalny:
 


 BARBIE EYES na moich naturalnie zielonych oczach. A teraz przyrównanie z soczewką i bez soczewki:
Jak widzicie większa soczewka delikatnie przyciemniła moje jasno - zielone oczy, powiększyła je i delikatnie zmieniła proporcje po prawej stronie twarzy.
A teraz z samymi soczewkami:
Zdjęcie ciachnięte przy próbie tańczenia "Lady Panther".
A jak prezentują się soczewki w formie wzoru: 
Oczywiście jest wiele innych modeli: możecie je wszystkie zobaczyć tutaj:

Są soczewki typy crazy, z ukrytym wzornictwem itp....
W sumie założenie takiej soczewki nie zrobi nam krzywdy ponieważ pigment jest w środku soczewki a nie na zewnątrz. Założenie takiej soczewki jest podobne do normalnej (tylko większej) .
Są również soczewki (właściwie to wszystkie) z mocą od 0 do -7 chyba. 
Na stronce jeszcze była informacja o soczewkach plusowych, ale ich nie oglądałam, nie posiadam wady wzroku więc BARBIE EYES były moimi pierwszymi soczewkami.

3. Jeśli zmawiacie soczewki kupcie też płyn do płukania soczewek i krople do oczu na wszelki wypadek.
Soczewki MUSICIE przechowywać w specjalnym płynie aby się zdezynfekowały, i nawilżyły. Jeśli czujecie pieczenie i kucie kiedy wsadzacie soczewkę do oka może być to spowodowane płynem na które jesteście nadwrażliwi - dlatego ja zrezygnowałam z etapu w którym myję soczewkę przed nałożeniem  ( w ogóle nie powinno się tego robić, ciekawe dlaczego niektóre instrukcje obsługi zalecają bezpośrednie przepłukanie soczewki świeżym płynem, przecież to podrażnia oko ) tylko zostawiam ją w płynie na noc a dopiero później zakładam i jest ok, nic się takiego złego nie dzieje, tylko mam się naprawdę ciężko kiedy jedną soczewkę już mam w oczku a druga kilka razy mi spadnie i będę musiała ją umyć - sssss... :( to uczucie. Jeżeli oko będzie wam łzawić i szczypać najlepiej przyłóżcie lub albo coś co leżało z zamrażalce - szybko minie i wtedy wyciągnijcie soczewkę kierując ją delikatnie w dół gałki ocznej i wyjmijcie delikatnie "szczypając" soczewkę.

Jeżeli sytuacja się powtórzy w sensie przez tydzień soczewka będzie was piec mimo, że zrobiliście tak jak ja to prawdopodobnie jesteście uczuleni albo soczewka ma nieodpowiednie parametry. Pierwszy raz z soczewkami jest najgorszy, ale jeśli mogę coś doradzić to noście soczewki na początku przez 3 godziny aby oko przyzwyczaiło się do ciała obcego a z dnia na dzień zwiększajcie dawkę. Nim się zorientujecie będziecie wręcz czuli potrzebę aby założyć soczewki - są one bardzo wygodne (jeśli się je odpowiednio założy!!!!).
Ale więcej o "pierwszym razie z soczewkami" napiszę w części drugiej.

3 komentarze:

  1. Co do pierwszego linku do strony sklepu, który podałaś: czytałam wiele niepochlebnych opinii, wręcz oskarżeń o fałszywe certyfikaty. Na allegro niby większość komentarzy jest pozytywnych, ale te negatywne są dość poważne. Zastanawiałam się nad kupnem soczewek u nich, ale po przeczytaniu opinii na forach i negatywnych komentarzy rozmyśliłam się. Nie wiem gdzie kupić takie soczewki, żeby nie zostać oszukanym i mieć pewność, że są bezpieczne dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, mnie krzywdy nie zrobiły i nie każdy chce zamawiać soczewki typu circle lens zza granicy. Ja uważam, że soczewki 14.2 mm są najlepsze na początek a oni takowe posiadają. O fałszywych certyfikatach dowiedziałam się po kupnie którejś pary soczewek, ale skoro wszystkie moje modele były MADE IN KOREA to raczej nie były dla mnie czymś uciążliwym. Chociaż... nawet to nie daje gwarancji - lipne modele mogą być na każdej stronie. Moim zdaniem nie należy kierować się opinią samego sklepu a opinią o danym modelu. Nawet w najgorszym sklepie trafią się perełki. Jeżeli jednak tak bardzo Ci to przeszkadza pinkyparadise.com to najbardziej popularna strona.

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...