Translate

niedziela, 15 grudnia 2013

Co to odottemita?

Na samym początku chciałabym was przeprosić za dłuższą nieobecność, ale w ten piątek miałam urodziny a wczoraj przyjechała do mnie rodzinka. Przy okazji, czy ktoś zna francuski bo dostałam takie oto życzenia od męża mojej chrzestnej (jest francuzem i mieszka w Polsce).

Kilka razy udało mi się dogadać z nim łamanym francuskim (całe szczęście mówi po polsku) , ale chyba przecenił moją znajomość tego języka (w końcu zaczęłam się go uczyć dopiero w liceum i umiem najbardziej podstawowe zwroty). Parę zdań rozumiem, ale to i tak mało - będę musiała pomęczyć słownik:)


Dobra - może wracajmy do tematu - Odottemita - co to właściwie jest i dlaczego chcę o tym pisać?
Otóż odottemita to specyficzny gatunek taneczny często wykorzystywany przez japońskie idolki. Na samym początku kroki miały być banalnie proste i łatwe do powtórzenia.
Jednak z powodu coraz to większego zainteresowania krajami zachodnimi Japonią  gatunek ten ewoluował (ponieważ było bardzo dużo komentarzy o słabo utalentowanych idolkach. Często były one porównywane do gwiazd hollywood i spychane jako " te niezdary" ).
Odottemita ma być przede wszystkim urocza i słodka, nie ma tu wiele uwodzicielskich ruchów jak na przykład widzimy w tańcach latynowskich. Kolejną cechą charakterystyczną jest to, że jest jeden układ do konkretnej piosenki, który jest powtarzany przez wielu innych internautów. Co ciekawe - nie ogranicza się to do tylko i wyłącznie mieszkańców japonii. Podam przykład - piosenka Pon Pon Pon w wielu różnych wykonaniach:




Tańczyć może każdy - dziewczyna, chłopak - wszyscy, czy masz 6 lat, czy 29 warunek jest jeden musisz starać się być w tym wszystkim kawaii.
Są różne wersje i różne talenty od tych bardziej dopracowanych ze świetnym tłem kończąc na osobach próbujących swoich sił we własnym pokoju (jak np. ja).

Są naprawdę różne poziomy trudności - do jednej piosenki choreografia będzie banalna, do innej trudniejsza - wszystko zależy od tego co sobie wybierzemy.
Właśnie poprzez odottemita do świata idoli trafiła między innymi Beckii Cruel

w japońskiej wersji to wygląda tak:
1 : 41  - czy ten dźwięk tylko mnie wydaje się straszny i niepasujący do reszty piosenki?

Mnie do odottemita ostatecznie przekonał zespół DANCEROID i AIKAWA KOZUE - to właśnie patrząc na nią też zapragnęłam ruszyć swój tyłek z fotela i próbować się ruszać tak samo jak ona (początek był tragiczny, ale później jest NIECO lepiej). Kilka filmów z Kozue:

megu megu fire - to chyba zna każdy otaku:)



Dlatego tez na same hasło odottemita pierwsze co to kojarzy mi się Aikawa Kozue. Szkoda, że zachodnia część świata nie docenia tego gatunku - jak dla mnie jest on całkiem sympatyczny - wydaje mi się na pewno o wiele bardziej niewinny i beztroski niż dajmy na to tańcząca Shakira (chociaż ją też bardzo lubię).

Dobry tancerz w odottemita często ma bogatą mimikę twarzy (próbuje otwierać usta w przy śpiewanych słowach) , nienaganne ruchy oczywiście i kiedy go / ją oglądamy mamy wrażenie, że opowiada nam jakąś historię . Ja mam takie wrażenie patrząc na niektóre tancerki.

A co wy sądzicie o odottemita - czy ma ona szansę przebić się i na zachodnie standardy?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...