Translate

poniedziałek, 6 stycznia 2014

Jak być kawaii? cz.2 "grzywka"

Jeżeli często oglądacie anime, czytacie mangę oglądacie teledyski z gatunku j-pop i k-pop to na pewno nie raz rzuciły wam się w oczy grzywki:


Ale nie chodzi tutaj o byle jakie grzywki. Najczęściej są to zasłaniające całe czoło (lub tylko jego część) partie włosów, które wydłużają się kiedy kończy się linia naszych oczu i zasłaniają policzki.

Taka fryzura naprawdę bardzo ładnie komponuje się przy okrągłej, owalnej i  kanciatej twarzy. Wizualnie odmładza i sprawia wrażenie ciekawszej fryzurki. Również taki fryzurki jak kucyki, koki itp. wyglądają o wiele ładniej z taką grzywką.

Od zawsze marzyła mi się taka grzywka a ja już tak mam, że jeżeli o czymś marzę to znak, że mi to pasuje (przynajmniej ja tak mam). Ale przez lata fryzjerki pouczały mnie, że taka grzywka będzie bardzo źle na mnie wyglądać bo mam zaokrągloną buzię i powinnam ją wizualnie wydłużać a taka grzywka "skraca" nam naszą twarz a ja i tak mam swoją dość drobną. Ponieważ żadna fryzjerka nie podjęła się ryzyka zrobienia mi takiej grzywki sama podjęłam inicjatywę i szczerze wam powiem, że nie żałuję:


oto ankieta przeprowadzona na stronie zapytaj.onet.pl zadałam pytanie w której grzywce mi ładniej - w tej na bok, czy na czoło. Szczerze spodziewałam się, że większość odpowie, że na bok bo w końcu dużo osób w mojej rodzinie nienawidzi grzywek i z pasją tępią moją na każdym kroku, ale jak widać większość (bo  aż 228 osób na 277) podziela moją opinię.

Właśnie przez to jestem wrogiem urodowych stereotypów, które mówią, że taką grzywkę możemy mieć tylko i wyłącznie wtedy, gdy mamy wysokie czoło, szczupłą twarz albo widoczny szpiczasty podbródek.
Ja nie posiadam tych cech i co? Też myślicie, że na mnie taka grzywka nie pasuje?




Istnieje inna odmiana tej fryzurki zwana "koreańską grzywką", gdzie włosy na grzywkę bierze się niemal z samego czubka głowy, aby utworzyć gęstą grzywkę, która też nieco wydłuża się po bokach, ale już nie aż tak bardzo jak znana mi japońska wersja.






moim zdaniem ten typ jest doskonały dla osób borykających się tak samo jak ja z problemem niskiego czoła. Taka grzywka wydłuża granicą włosów dając wrażenie proporcjonalności.



ja - 18 lat w za krótkiej grzywke.
a tutaj już dobrze wszystkim znane zdjęcie ja - 19 lat w grzywce wziętej bardziej od czubka głowy.

Widać różnicę?

Jednak nie każdemu może pasować taki rodzaj grzywki. 






oto propozycje grzywek częściowo tylko zasłaniających czoło, ale w taki sposób, aby oczy były widoczne i nadal istniało to "przedłużenie" po stronie policzków.

Moim zdaniem idealna grzywka dobrana do swojego kształtu twarzy może naprawdę dodać uroku, należy tylko pamiętać o odpowiedniej stylizacji. A czy wy widzicie siebie w grzywce?

3 komentarze:

  1. Ja mam grzywkę na prosto i dłuższą po bokach, niestety mam kręcone włosy i długo muszę ją układać :( Fajny blog, czekam na więcej wpisów ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam ten ból XD. Ale w sumie warto się trochę pomęczyć z prostowaniem:)

      Usuń
  2. wiem że troszkę późno ale to nic :P ja chciałam grzywkę ale mama się upierała że bedę brzydko wyglądać itp. a jak mi obcięła okazało sie że lepiej wyglądam w grzywce ^.^ wszyscy mi zaczeli mówić że lepiej mi w grzywce :) i nagle moje przyjaciółki zapytały czy by ładnie wyglądały w grzywce bo im się spodobała moja ^.^

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...