Translate

sobota, 20 czerwca 2015

Dlaczego horoskopy są tak wątpliwym źródłem informacji.

Od dawien dawna człowiek jako istota ( zdawałoby się) rozumna była zaprojektowana tak aby uczyć się na własnych błędach." Jeżeli wejdę w pokrzywę to mnie zaboli. Aby uniknąć takiej sytuacji nie będę chodzić tam gdzie rosną te zielska." - na takiej zasadzie działa nasz mózg. Niestety jest też negatywna strona medalu do czego zalicza się rasizm, antysemityzm, uprzedzenia. Czemu więc nie wymyślić systemy, który wskazywałby jakie masz prawdopodobne cechy charakteru i los?


Nie będę rozpisywać się odnoście efektu placebo oraz innych rzeczy. Wręcz przeciwnie! Przyjmijmy, że horoskopy działają!

Jednak jest jeden problem, który mnie nurtuje. Data. Ona jest podstawą to określenia naszych prawdopodobnych cech charakteru. Kalendarz zmieniał się dość często. Moje urodziny przypadające 13  grudnia w Chińskim kalendarzu są 11 listopada. Skąd się wzięły horoskopy? Właśnie z Chin. Znam wiele osób bazujących na swojej "zachodniej" dacie w przekonywaniu mnie, że wszystko co o nich napisano jakimś dziwnym trafem się sprawdza. Taki system nie powinien działać skoro oryginalna data skreśla się z przyjętą. Jaka jest prawidłowa data ziemi możemy tylko i wyłącznie szacować. Skoro horoskopy są oparte o wiedzy szanujące pojęcie daty i wiążącej z nią wartości ideologiczne to podane zapisy są kłamstwem gdyż próbujemy oszacować coś czego przez dość długi okres nie byliśmy świadkami.

Jednak dajmy na to, że opracowujemy moją osobę zgodnie z datą zachodnią - obecnie przyjętą za normę. Numerologia podpowiada, że patronująca mi liczba to 3, moim znakiem jest strzelec a żywiołem jest ogień.



Nawet jeżeli nie jesteśmy w stanie zgodzić się z naszą charakterystyką po pewnym czasie mimowolnie zaczniemy się zachowywać tak aby chociaż część się zgadzała. Jest to spowodowane ludzką ciekawością o samym sobie - aby dowiedzieć się więcej na swój temat pytami przyjaciół co o nas myślą i nie oszukujmy się -jesteśmy łasi na słuchanie rzeczy pozytywnych. Co, jeżeli ktoś może Ci powiedzieć pozytywne rzeczy bez poznawania Cię? Irracjonalne? Ale mimo wszystko będziesz ciekawy....
Nawet jeżeli nie jesteśmy dobrymi przyjaciółmi po wyczytaniu takiej zalety zaczniemy starać się udowodnić, że pozytywna ocena jest prawdziwa. Pamiętajcie, że kłamstwo powtarzane odpowiednią ilość razy staje się prawdą.

Zobaczmy zatem jak mnie opisuje data Chińska. Teraz nie jestem strzelcem a skorpionem, moja patronującą liczbą nie jest 3 tylko 9 a moim żywiołem nie jest już ogień - tylko woda.

Jedyne z czym jestem w stanie się zgodzić to cechy odpowiadające roku psa w którym się urodziłam ale i tutaj jest pewna wątpliwość bo moi rówieśnicy nie wykazywali takich samych cech charakteru co ja.

Najlogiczniejszym wyjściem jest zatem przestanie wierzenia w podobne rzeczy ponieważ nie są one poparte stabilnymi źródłami informacji. Mimo wszytko ciągle jestem zaskoczona jak duża grupa osób czytających horoskopy wręcz na siłę upodabnia się do opisanej charakterystyki!
Taka wiedza jest równie wątpliwa jak czytanie charakteru poprzez krew ( więcej informacji o tym temacie w notatce : Czy krew może coś o tobie powiedzieć ), kolor włosy, oczy , kształtów ciała.

Temat jest bardzo interesujący i mam w planach zrobienie czegoś "extra" w oparciu o tą wiedzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...